Alla vill vi vara så produktiva som möjligt. Tid är pengar är ett gammalt ordspråk som stämmer. Tar något för lång tid så kommer det att kosta dig pengar. Det gäller därför för ett effektiv företag att kunna hitta sätt att bli så effektiva som möjligt. Ett sådant sätt att använda verktyget Asana. Asana är ett verktyg som gör att ett företag eller team kan ara så effektivt som möjligt när det kommer till att nå mål, vara synkroniserade och att hålla deadlines. Med Asana så kan ditt team kartlägga ett helt projekt och sätta ut små delmål längs med vägen för att klara av det. Delmålen kan enkelt bockas av i verktyget och det ger en skön känsla av att hela teamet är på rätt väg och ett steg närmare mot slutmålet.
Det blir även väldigt överskådligt med Asana när du och dina medarbetare kan se status på projektet på direkten bara genom att klicka. Ni kan även se vad som ska göras i framtiden och på så sätt bedöma vad ni kommer att behöva göra för att hålla projektet i fas. För att varje deadline ska hållas så finns det ett verktyg som ger en tidslinje för ert projekt där ni enkelt kan placera ut olika milstolpar för projektet. Det är förutom framtida åtaganden även bra för att ibland backa bandet och se vad som faktiskt har gjorts. Oftast är det så mycket mer än man kommer ihåg och det är en moralhöjande ingrediens. Du kan ha antingen listvy, tidslinje, kalendervy eller tavlor över ditt projekt. Eller allihop, det beror på vilket paket du väljer att köpa av Asana.
Basic räcker för få
Med deras paketpris Basic så kan ni vara upp till 15 medlemmar i teamet och arbeta på ett projekt. Det är en gratisversion och det kan vara bra att ha ifall ni bara ska testa Asana. Ni kan ha hur många projekt igång som helst och får tillgång till den redan nämnda listvyn, tavelvyn och kalendervyn. Räcker inte det så kan ni behöva steppa upp ett steg på prisstegen.
Snäppet ovanför Basic heter premium och det är för det lite större företaget med de kanske större projekten. Förutom allt som ingår i Basic så kan man med Premium även ha obegränsade med gäster. Gästerna behöver inte betala. Det är otroligt smidigt ifall det ska komma någon utifrån som ska titta på projektet. Hen kommer då att kunna klicka runt bland de olika vyerna och se vad teamet har skapat. Det finns obegränsad möjlighet till fillagring även om varje enskild fil inte får överstiga 100 MB.
Största paketet heter Business
Deras största paket heter Business och det är för det större företaget som verkligen vill var professionella. Det går att prova både Business och Premiuim gratis under en tid. För att verkligen få en känsla för Asana så kan ni börja med Basic eller även testa de större paketen. Kanske märker ni att det räcker med mellanvarianten eller så märker ni att ni faktiskt behöver det bästa för att göra ett så bra arbete som möjligt. Premium kostar 10.99 EURO i månaden och Business kostar 24.99 EURO i månaden. Vad får man då extra i Business som man inte får med premium?
Det som sticker ut mest med Business är att man får tillgång till ett antal olika program som kommer att hjälpa er i arbetet. Det är Salesforce, Adobe Creative Cloud, Tableua och Power Bi. har du business så kommer du inte behöva några andra program eller verktyg på din dator då Asana kommer att kunna sköta allting åt dig och ditt team.